Financial Times przekazał informację, że brytyjsko-indyjski koncern Jaguar Land Rover jednak nie uruchomi swoich zakładów produkcyjnych w Polsce. To szczególnie rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że minister gospodarki pokładał w tej inwestycji duże nadzieje.
Brytyjczycy zainwestują 1 miliard funtów, ale nie w Polsce
Inwestycja jaką zaplanował Jaguar Land Rover ma wartość około 1 miliarda funtów. W sumie, na Słowacji powstanie zakład produkcyjny, z którego taśm będzie zjeżdżało około 300,000 egzemplarzy auto w skali roku. Przypomnijmy, że Jaguar rozważał inwestycję m.in. na Węgrzech, w Polsce oraz kilku innych lokalizacjach w Europie.
Słowacy nie kryją zadowolenia – premier tamtejszego rządu określił, że ich gospodarka jest w pełni przygotowana na dalszy rozwój sektora motoryzacyjnego.
Mimo że sam Jaguar nie komentuje tych rewelacji, to dziennikarze FT donoszą, że koncern oczekiwał od nas poza samą lokalizacją także 350 milionów złotych wsparcia finansowego – głównie w kontekście ulg podatkowych.
Autor

- Redaktor naczelny
-
Jest doświadczonym redaktorem serwisu budowlanego. Specjalizuje się w tematyce budownictwa i remontów. Dzięki swojej wiedzy i pasji, jest w stanie dostarczać czytelnikom wartościowych i rzetelnych informacji dotyczących tej branży. Agata jest zaangażowana w swoją pracę i dąży do ciągłego rozwijania swoich umiejętności, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania swoich czytelników.
Mój Facebook biuro@paq-studio.com
Latest entries
- 2023.02.22Debiuty motoryzacyjneAudi pracuje nad mocniejszym bratem Q7. Co o nim wiemy?
- 2023.02.22Debiuty motoryzacyjnePorsche Panamera w specjalnym wydaniu stylistycznym
- 2023.02.22Prawo i przepisy ruchuRozliczenie samochodu w firmie. Co powinieneś wiedzieć?
- 2023.02.22Debiuty motoryzacyjneDziś znamy już więcej szczegółów na temat nowego Q7. Co konkretnie?
Gdyby może minister Piechociński mniej się elektryzował tematem Jaguara w Polsce, to moim zdaniem zakłady powstałyby właśnie w naszym kraju. Powiem wam, że mimo wszystko trochę szkoda, że jednak nie zdecydowali się na Polskę. Tak, wiem, że to tylko zakłady składania elementów w całość, jednak biorąc pod uwagę skalę inwestycji, Jaguar stworzyłby naprawdę sporo miejsc pracy i to nie tylko bezpośrednio, ale i pośrednio. Poza tym pytanie do wszystkich użytkowników serwisu – czy my rzeczywiście nie zasłużyliśmy sobie chociaż na 1 markę motoryzacyjną? Co stało się z FSO? Gdzie polska Syrena i Warszawa? Żal mi się robi, jak czytam takie newsy.
A tam, nie ma tego złego. Naciskali na ulgi podatkowe, to niech się bujają. I w sumie dobrze, bo przecież jak to możliwe, że zagraniczny kapitał jest nieopodatkowany w tym kraju, a polskiego przedsiębiorcę sprowadza się do pozycji psa i ujeżdża tak długo, jak tylko można. Pozdrawiam wszystkich rozgarniętych!
Jakoś sobie poradzimy, nie ma co narzekać. Sektor motoryzacyjny w Polsce mamy dość mocny. Co z tego, że oni postawią fabrykę na Słowacji, jak będą mieli poważne problemy ze złożeniem kadry specjalistów? W Polsce to nie problem, bo jesteśmy krajem rozwiniętym i mamy wysokiej klasy inżynierów.